loader image

Informații utile: taxe, burse, transport


Ghidul studentului

Ghidul Studentului la Universitatea Tehnica „Gheorghe Asachi” din Iasi 2019


Taxe

www.taxe.tuiasi.ro (din 28 aprilie 2021)

Studenții Universității Tehnice „Gheorghe Asachi” din Iași vor putea să își plătească integral online toate taxele de școlarizare, care țin de activitatea didactică, cât și taxele din campus, pe platforma taxe.tuiasi.ro. Sistemul a fost realizat integral de specialiștii TUIASI de la Direcția de Informatizare și Comunicații Digitale și Biroul de Informatizare, coordonați de Prorectoratul Informatizare și Comunicații Digitale.
Platforma le va fi utilă studenți pentru a-și plăti, lunar, căminul, fără a se mai deplasa la un punct de plată, dar și pentru cei care sunt la taxă să își achite taxa anuală de școlarizare, în tranșele corespunzătoare. Există însă și o serie de plăți care pot fi făcute în sprijinul activității didactice, pentru a evita cozile de la casierie sau de la bănci: taxe de reexaminare, de reînmatriculare, de înscrierea după întreruperea studiilor sau de refacere a activității didactice. Toate sunt disponibile și pot fi consultate pe taxe.tuiasi.ro.
Platforma poate fi utilizată și de către absolvenții TUIASI pentru achitarea taxei de eliberare a actelor de studiu sau chiar și de cadre didactice pentru diverse taxe care vizează activitatea în cadrul universității.

(28 aprilie 2021)

Pentru anul universitar 2024-2025: Studenții care au de achitat taxa de înmatriculare, de reînmatriculare, de şcolarizare, de reexaminare, pentru refacerea unor activități didactice ce necesită un program didactic suplimentar față de cel normat (lucrări de laborator, seminarii, proiecte, etc., potrivit fișei disiplinei), pentru refacerea disciplinelor nepromovate în vederea susținerii restanțelor, etc, le vor achita: pe platforma TUIASI taxe.tuiasi.ro; prin intermediul POS-ului din secretariatul facultatii.
Dovada pentru achitarea taxei se va transmite secretariatul facultatii (icpm.studenti@tuiasi.ro), iar in cazul taxei de reexaminare și a taxei de refacere aplicații se va trasmite și cerere de reexaminare respectiv cerere de refacere aplicații, conform formularelor tip atașate (cererile vor fi semnate de titularii disciplinelor la secretariat): Cerere-reexaminare-restanțe-anii-precedenți și Cerere-refacere-aplicații .
Pentru stabilirea numărului de aplicații care sunt necesare de refăcut și a programului de refacere, studenții vor contacta cadrul didactic titular.
Mai multe informatii: Achitare taxe 2020-2021.

  • Plățile în numerar nu mai sunt posibile după data de 31.03.2017





Burse

La Facultatea de Inginerie Chimică şi Protecţia Mediului ”Cristofor Simionescu”, în anul universitar 2024/2025, bursele se acordă studenţilor conform Legii Educaţiei Naţionale nr. 1/2011 şi a procedurii universității PO.PRS.03: Procedura privind acordarea burselor pentru studenţii de la ciclurile de învățământ licență și master din cadrul Universității Tehnice „Gheorghe Asachi” din Iaşi (vezi Manualul procedurilor).


Anul universitar 2024-2025

Burse sociale

Vor fi afișate ulterior informații suplimentare referitoare la documentele necesare completării dosarului de bursă socială, perioada de depunere a dosarelor de bursă socială, respectiv Procedura privind acordarea burselor studenților începând cu anul universitar 2024/2025, PO.PRS.03.


Burse sponsorizate de CHIMCOMPLEX SA Borzesti (afisat feb. 2022)


Burse DAAD – mai multe informatii gasiti la adresa: www.daad.ro

Ministerul Educatiei, Cercetarii si Tineretului, prin Agenţia de Credite şi Burse de Studii gestioneaza diverse programe de finantare pentru stagii de studii sau cercetare în strainatate. Mai multe informaţii pe pagina web a agenţiei: www.roburse.ro





Transport studenți

anunt decontare bilete transport in comun

Informatii actualizate privind abonamentele pentru transport public se gasesc la: https://campus.tuiasi.ro/abonament-ratp-student/ (decembrie 2023)


Studenţii români/străini înmatriculaţi la forma de învăţământ cu frecvenţă – licență, master, doctorat – în instituţiile de învăţământ superior acreditate din România beneficiază de reduceri la transportul feroviar intern la toate categoriile de trenuri, clasa a II-a, în tot cursul anului calendaristic, indiferent de distanță sau rutele călătoriilor. Mai multe detalii la linkul următor.

HG_811/2023_privind Norme_ Transport_CFR – afisat 18 iulie 2024

Transportul studentilor pe CFR – afisat septembrie 2023